2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

12 Mart 2009 Perşembe

Yılmaz Özdil Fenomeni

Bu adam köşe yazısı yazıyor, ve bu adamı okuyan, ciddiye alan, ne güzel muhalefet etmiş diyen geniş bir kitle var. Kendisini en iyi tanımlayan şey herhalde e-mail adresi (yozdil@hurriyet.com.tr; ne guzel denk gelmiş "yoz dil" öyle?) En son eserine şuradan ulaşabilirsiniz; hayır bu adam hiciv yapıyorsa ben hiciv nedir bilmiyorum, bir daha da hicve bulaşmıyorum. (Hiciv dediğin böyle olur.) Benim cidden merak ettiğim bir şey var, onu da kendisine sormadan öğrenemem herhalde. Yazdıklarına cidden inanıyor mu, düşünce denizi bu kadar sığ mı; yoksa bir spekülatif Vaka-yı Bush ile, bir kendini basit gösterme, halkı böyle manipüle etme çabasıyla mı karşı karşıyayız? Belki de "ulusalcı" kitleyi aptallaştırıp oyları arttırmak üzere programlanmıştır kendisi. (Programlanmış deyince, bir robot ithamı akla gelmesin, daha çok lejyoner diyelim.) Kendisine meslek hayatında başarılar, onu okuyup ciddiye alanlara da derin düşünme yeteneği, mizah anlayışı, eleştirellik falan diliyorum. Bunlardan biri tutacak gerçi, ikincisi tuttuğu anda bu adam işsiz kalır, ben de her gece daha rahat bir uyku çekerim.

Hiç yorum yok: