2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

22 Şubat 2009 Pazar

Komünal Manifesto

Komünal İşkembe nedir? Mesaj yanıtlama başarı oranı %33.3 (3 devreder) olan Mert Seymen Renkmen arkadaşımız bir gün Feysbuk aracılığıyla der ki "Abi sen yazıyorsun, ben yazıyorum, o yazıyor, çevremdeki herkes yazıyor (sitemkar bir ton yok ama, alınmasın kimse) Gel beraber bir blog açalım, orada yazalım, herkes istediğini yazsın, lojistik ayrıntıları düşünüp bir konsensusa varalım" der. Mesajı okuyan Burak "Adam zibidi zibidi ötüyordu birden ağır kelimeler kullandı lan, bir ciddiye alayım" diye tekrar okur mesajı, fikir aklına yatar. Sonra Mert'e mesaj atmaya başlar "Abi n'oldu, insanlarla konuştun mu, ne yapalım?" falan diye. Mert 3. mesaj sonunda "Ya ciddi mesaj atacaktım da pardon işte kem küm, bu aralar çok doluyum, artık sana yeterince ilgi gösteremiyorum, bence ayrılalım" der. Burak sonradan idrak eder ki Mert bu mesajı kendisine değil parmağında oynattığı 33.3 kızdan birine atmış. İnsani tepkileri geçen zaman içinde deformasyona uğramış Burak kişisi "!'^+%&/()=" (Shift+numeratik sırayla) deyip "Ben bu adamın lob'larının (beyin lobu, yanlış anlama olmasın) çalışmasını beklersem birşey olacağı yok" deyip laptop'unu kucağına alır ve girişir işe. Bu kadar dandik bir ismi nereden buldunuz? Ya valla bacım, geçen gün birşeyler okuyordum, biri çok af edersin "İşkembe-i kübradan atmayınız istirham ederim" demiş. Ben de "işkembe-i kübradan atmak" deyiminin anlamına baktım internetten, böyle tam bizim yapacağımız iş. Sonra "istirham"a bakacaktım ki bağlantı koptu. 145'ten de giremiyoruz, pahalı tabii. Neyse, sonra bu işkembe-i kübrayı "işkembe-i komün" olarak kullanalım dedim, dedim ama sitenin adresi "iskembeikomun" yazınca böyle Cinli Capon birşey gibin oldu, o yüzden ters yüz ettik. Valla daha iyi bir önerisi olan varsa taşınırız hemen, hiç sorun değil. Kimler yazacak bu sitede, ve konular ne olacak? (Purosundan bir nefes alır) Bizim konumuz hayat. Burası hayatın bir yansıması adeta. Sonbaharda dökülen yaprak olup ilkbaharda geri gelenlerin mekanı burası. Tutunamayanlar, tutunanlar, istemedikleri şeyleri tutanlar, atıp tutanlar, Tutankhamon falan; herkes gelebilir. (iç ses: Cıvıdın gene Cezmi'ciğim!) Bak canım, olayımız şu: İki kelimeyi bir araya getirebilen, de ve ki sözcüklerini ayrı yazabilen, -de ve -ki eklerini bitişik yazabilen, fikirleri uçarı olsa da tutarlı, saçma olsa da okunabilir olan, mümkünse bir şekilde tanıdığımız (3rd degree'ye kadar yolu var), bilgisayar kullanmayı bilen (gecenin bir yarısı arayıp "abi nasıl yolluyorduk ya bunu" demeyecek), burayı Hürriyet Kelebek'ten ziyade bir Radikal İki olarak görecek insanlar gelsin burada içini boşaltsın. Dünyayı kurtarmaya gerek yok illa ki. Güzel bağyanlar tercihimizdir ama. Konulara gelince, her konuda ahkam kesilebilir, sonuçta label (etiket) diye bir teknoloji var, futbol, siyaset, sinema, müzik, deneme falan diye koydu mu etiketi, isteyen istediğini okur, çok da güzel kategorize olur herşey. İşkembe burası. Bak mesela ben şimdi bir futbol konulu birşeyler yazıp sonra da Oscar tahmininde bulunacağım. Öyle. Halet-i ruhiyenizdeki gelgitler dikkat çekici. Sitenin belli bir çizgisi, tonu vs. olacak mı? Bak canım koyacağım kafayı göreceksin. Burada bir sürü adam olacak, belli bir ton-çizgi nasıl sağlayalım biz? Doğan Medya Grubu muyuz da bir propagandist-militer, bir Kemalist, bir de liberal demokrat blogumuz olsun? Benim idollerim Kurt Vonnegut, Jon Stewart ve de Ankaralı Turgut mesela. Benim çizgim bu. Herkes kendi çizgisini çeker. Biz her türlü dine, millete, renge açığız. İnsanları ciğerlerinin rengiyle yargılamıyoruz. İsteyen gelsin Swahili dilinde yazsın. Bak konudan saptık gene. Başarılar dileriz. Eyvallah.

3 yorum:

Orlando dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
semioticus (shelbyl) dedi ki...

Burada eli kepce tutan herkes pisirebilir. Bana, Mert'e, an itibariyle Ahmet Kizilay'a e-mail, facebook, MSN, eksisozluk vs. araciligiyla ulasip "Aferin lan iyi dusunmussun, ekle beni bakayim ben de yazarim arada" diyen herkese kapimiz acik. Maksat fikirler sagda solda savrulmasin, her tat her dokuya hitap olunsun.

Unknown dedi ki...

şey ler de ayrı yazılır ama, istirham ederim!