2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

4 Mart 2011 Cuma

N'apalım, İnanalım Mı?

Prolog


Benim memleketimdeeeeee basın özgüüüüür, demokrasi ileridiiiiiiiir...


Sahne I

Merhaba. Benim adım Hanefi Avcı. 1980'lerde Dev-Yolcuları sorguladım, onlara işkence ettim. JİTEM ile yakın ilişki kurdum, Susurluk hususunda bu bağlamda devlete ifade verdim. Oldukça namlı bir emniyetçi, ülkücü ve muhafazakarım.

Bir sabah uyandım ve bir baktım ki sosyalist olmuşum. Hay Ergenekon sen çok yaşa.

Sahne II


Merhaba. Benim adım Soner Yalçın. Araştırmacı gazeteci olarak başladığım kariyerimde, sol bir ağızdan kitaplar yazdım, derin devleti açığa çıkarmaya çalıştım. Cem Ersever kitabımdan sonra Ersever öldürüldü, ben de ölümle tehdit edildim. Sonra bana bir haller oldu, birden bizzat eleştirdiğim kurum ağzıyla yazılar yazmaya başladım. Ergenekon soruşturması başladı, beni 3 yıl boyunca ne tanık, ne sanık olarak gördüler var gücümle bağırmama karşın.

Sonra bir gün dava sürecini eleştiren bir video yayınladım ve sabahında suçlu oldum. Hay Ergenekon sen çok yaşa.

Sahne III


Merhaba. Benim adım Nedim Şener. Hrant Dink cinayetinin perde arkasındaki unsurları en çok sorgulayan, bu konuda en çok araştırmayı yapan gazeteciyim. Hatta bu uğurda ödüller dahi aldım.

Dink cinayetinde derin devletin nasıl bir rol oynadığını açığa çıkarmaya çalışırken bir sabah uyandım bir baktım derin devletçi olmuşum. Hay Ergenekon sen çok yaşa.

Sahne IV


Merhaba. Benim adım Ahmet Şık. Bu ülkede yıllar boyu yapılmayan haberleri yaptım, sessizlerin sesi oldum. Metin Göktepe'yi benden duydunuz, JİTEM'i benden duydunuz, Hayata Dönüş Operasyonu'nu benden duydunuz, kayıpları, faili meçhulleri benden duydunuz, Susurluk'u benden duydunuz, askerin medya notlarını, bizi nasıl fişlediklerini benden duydunuz...

Sonra bir sabah uyandım ve bir baktım ki ben de derin devletçiymişim. Hay Ergenekon sen çok yaşa.

Epilog


Kumpanyamız bununla da bitmiyor, devamında daha Pınar Selekler, Mirgün Cabaslar, Suzan Zenginler, İrfan Aktanlar var...

Benim memleketimdeeeeeeeeee basın özgüüüüür, demokrasi ileridiiiiiiiir...

5 yorum:

ahmet dedi ki...

bir gazeteci var adam teror orgutu ile ilgili haberler yapıyordu, ilk ondan duyuldu bazı şeyler sonra bir baktık adam zamanında milis yapılanma içerisinde yer almış, ailesi hala aktif olarak yapılanma içinde, kendisi aktif mi değil mi bilmem. bir şeyle ilgili haber yapmak ya da onu eleştirmek için illa karşıda olmaya gerek yok

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Bir arkadasin sozleriyle: Akil, vicdan ve makul suphe. Bu ucu lazim hepimize, baska da bir sey istemem.

Alp dedi ki...

hacı, o değil de, abd'de olman senin açından talihli bir durum bence. şu yazıdan sonra gözaltı pınarları altında yıkanmaman için herhangi bir sebep göremiyorum.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Hedef gosterme pis Vakitci, pardon, Yeni Akitci!

Daha o kadar populer degilim ya, bir de "gazeteci" mertebem yok, olsa yagardi gozyaslari nur gibi ustume.

el rebelde dedi ki...

teror orgutu derken, hangisinden bahsediliyor burda?