2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

7 Ocak 2010 Perşembe

Avrupa'da Öyle Mi Abi?

Bu Avrupa örneklemesi ile çok karşılaşıyoruz. İki tipi var bunun beni çok sinirlendiren. Birincisi, gündelik yaşama dair şehir efsanesi niteliğinde olanlar. "Abi Almanya'da yere çöp at, polis gelip popondan sokup ağzından çıkarıyormuş, yaa yaa", "Hoca Fransa'da herkes ağzından nefes alıp burnundan veriyormuş ki küresel ısınma olmasın, tabii tabii" falan türü laflar bunlar. Sorsan herkes düzenli, bütün ülke 8'de kalkıp 10'da yatıyor, sürekli çalışıyorlar, ekonomileri mükemmel durumda falan. İspanya, İtalya, Almanya falan hepsi bir bu insan için, Avrupa ya...
İkincisi ise daha vahim. Avrupa ile Türkiye'yi Venn şemasında birebir eşleştirip statükoyu haklı çıkartma çabası. "Abi öyle diyorsun da Fransa'da da üniversitelere türbanla girilemiyor," "Abi Fransa'nın resmi dili Fransızca, anayasada öyleymiş," "Abi 301'in aynısı bütün ülkelerde var" falan gibi, çeşitli akademisyenlerce bilgili belgeli açıklanmasına karşın hala daha kafada resmi tarih güdümlü kalan bilgi kırıntıları. Hadi birinci gruba güldük geçtik de, buna gülüp geçince kendimizi mahkeme kapısında bulabilme riski var.
Lafı getireceğim yer basit aslında: Madem Avrupa'nın herşeyi örnek alınası, İtalya'daki Gladio operasyonunu da örnek alalım, ne dersiniz? Ne demiş Gladio'yu bitiren hakim:
"Devlet sırrı diyerek hadiselere bir perde çekmek, anayasal güvencelerin riske atılması demektir. Başbakanın bu gerçeği unuttuğunu düşünüyorum. Yüzlerce insanın yasa dışı yöntemlerle fişlenmesi gibi karanlık olaylar mutlaka aydınlığa kavuşturulmalıdır. Devlet sırrı, yargının önünü kesme ve işini engelleme aracı haline gelmemelidir."
Bir zamanlar bu Temiz Eller Operasyonu'nu gündeme taşıyan "güvenilir" gazetecilerin şimdi takındığı tutum benim bu yüzden garibime gidiyor. "Kurumlar arası uyum", "ordunun mahremi" vs. geçiniz bunları. Bana demokratik olup da Başkan'ının ordusunu denetleyemediği bir tane ülke söyleyin, ya da düpedüz "Ben yarı-askeri rejim istiyorum abi, öylesi daha güzel" deyin. Demokrasi maskesi arkasına bir zahmet saklanmayın, rica ederim.

1 yorum:

meltem dedi ki...

oh ne guzel demissin shelbyl!