Radikal'de çıkan
habere göre bir kimya sınavında sorulan soru dini öğeler içeriyormuş.
Heman alıntı yapalım:
“X şahsı hayatı boyunca 3.10 üzeri 22 tane iyilik ve 4.10 üzeri -2 mol kötülük yapıyor. Hesap günü mizanda iyilik ve kötülükleri tartılıyor. İyilikleri ağır gelirse cennete, kötülükleri ağır gelirse cehenneme, tam nötrleşme olursa Araf’a (hayvanların ve delilerin barınacağı yere) gidecek. Bu şahsın hesabı görülünce durumu ne olacak. İşlem yaparak sonucu bulunuz (N: 6.10 üzeri 23).”
Benim anlamadığım konu şu: Bir mol iyilik ve bir mol kötülüğün kütleleri ne kadar? Soruda veri eksikliği var öğretmenim! (off metafor...)
5 yorum:
Ne guzel metafor o oyle, yirim.
cevap neymiş ben bulamadım
Veri eksikliğine katılıyorum, nesnel bir değerlendirmenin sonucunun "eldeki bilgilerle bilinemez" olacağı mukadder. Nefsinin, fıtratının şaftı kaymış zat-ı bilaşerefi agnostisizme bile götürebilecek vahim bir hata gibi görünüyor ilk bakışta. Ayrıca ehadis içinde amel defteri (lab notebook) kapanmayacak eşhas ile ilgili hüküm mevcut olduğundan soruda zikrolunan şahsın kat'i iyilik/kötülük molaritesini elde etmek namümkün olabilir. Bunca menfiliğe rağmen işbu sualin bir cevabı vardır, kendimize "cevab veremedi" dedirtmeyizdir.
El cevab: Allah'ın (eski Mısır'da bir tanrı, 2 harfli) hikmetinden sual olunmaz, mizan esnasında vuku bulacaklar hakkında tefekkürde bulunulup, hele hele iyilik ve kötülüğe değerlik(valence) elektronu, pH gibi batıl icadlar yakıştırıp Allah'a şirk koşulmaz. Şübhesiz ki en doğruyu bilen O'dur. Ne çıkarsa bahtımızadır.
Ayriyeten sadakallahulaziyyyym (fade efektli).
egiboy'a yanıt olaraktan:
esselamuualeykumverahmetullaaah
esselamuualeykumverahmetullaaah
(pan efektli)
Yorum Gönder