2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

8 Ekim 2009 Perşembe

Türkiye - Yunanistan Arasındaki (Sözde) Farklar

Yılmaz Özdil o keskin mizahi üslubu ile bizleri yine yeni yeniden aydınlatmış. Ben Özdil'in aydınlatamadığı yerleri biraz daha aydınlatmak için bu yazıyı kaleme almaya karar verdim.
Lejand: İtalik yerler benim yorumlarımdır. Gerisini üsluptan anlarsınız zaten.

"Bizden banka aldılar. Biz onlardan babayı aldık. Bize pamuk satıyorlar. Eskiden biz onlara satardık. Şeftali ithal ediyoruz onlardan... En son sperm ithal ettik."

Özdil'in ima ettiği üzere biz Yunanistan'a hiçbir şey satmıyor değiliz ne yazık ki, keza bizden bol miktarda demir-çelik ve tekstil ürünü almaktalar. Zaten tekstil en önemil ihracat baremlerimizden biriyken komşuyu ıska geçmek olmazdı.

"İkimizin de üç tarafı denizlerle çevrili; dünyanın en büyük deniz taşımacılığı filosuna sahipler, biz hâlâ taka..."

(Bu konuda daha önce yanlış yorumladığım bir rapora istinaden eleştiride bulunmuştum, fakat yorumlardan da anlaşılacağı üzere benim yorumum yanlışmış. Düzeltir, özür dilerim. Darısı diğer veriler için yazının sahibinin başına...)

Yoksulu sıfır, bizde 4 kişiden 1’i yoksul... Açlık sınırı saçmalığı yok onlarda.

(Yoksulu sıfır değil, ama böyle bir data mevcut değil. [https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/gr.html] 0% ile NA (not available) arasında fark var. Mesela şöyle bir gazete haberi de mevcut: http://ipsnews.net/news.asp?idnews=40033 Diyor ki, Yunanların 3'te 1'i yoksulluk sınırına yakın ya da altında yaşamakta. Ben Özdil olmadığım için espri yapmıyorum tabii.

Bunun yanısıra, gelir dağılımındaki adaletsizliği gösteren Gini katsayısına baktığımızda 33 sayısını görüyoruz ki, dünyada 39. sırada demek bu. Yani süper mükemmel koşullar yok orada da.)

10 milyon nüfuslu ülkenin telefonunu 27 milyar dolara verdiler, 72 milyon nüfuslu ülkenin telefonunu 6.5 milyar dolara verdik.

(Özdil burada bir ikileme düşüyor. Kendisinin de anlattığı gibi ekonomik koşullar ve gelişmişlik harika ise Yunanistan'da, tabii ki daha pahalıya satacaklar. Telefon satışında nüfusa bakılsaydı 90 milyon nüfuslu Etiyopya'nın [Elvan'ın memleketi hani] telefon şirketinin 27*9=243 milyar dolar etmesi lazımdı bu mantığa göre..)

Suriye sınırını komple kiralamaya kalktık, adam bizim sınırda saksı bile vermiyor.

(Burada yazar elma ile armutu karşılaştırmış. Yunanistan bize saksı vermiyorsa, biz de Yunanistan'a saksı vermiyoruz. Yunanistan'ın sınırlar konusundaki tutumunu daha iyi anlamak için Arnavutluk, Makedonya ya da Bulgaristan ile ilişkisine bakmak lazım.)

Asgari ücreti 2 kat.

(Şimdi Özdil usülü bir hesaplama yapayım. Yunanistan'ın kişi başına düşen milli geliri bizim üç katımız, ama asgari ücreti bizim iki katımız. Demek ki bizim asgari ücretimiz daha iyi. Nasıl ama?)

Kıbrıs Rumu’nu AB’ye soktu, Kıbrıs Türkü’nü Rum’a sokmaya çalışıyoruz.

(Önemli not: Esasında Kıbrıs Türk'ü Rum'a girmek istiyor, ama biz engelliyoruz.)

Olimpiyat yaptı, yapamadık.

(Tarihi not: Olimpiyatları yaratan millet/kültür/uygarlık Yunanistan zaten!)

Erkeği, bizden 12 yıl fazla yaşıyor.

(CIA World Factbook'a göre erkeği bizden 7 yıl fazla yaşıyor. [https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/tu.html] (77.11 - 70.12 = 6.99))

Yüzde 82’si tuvalet kâğıdı kullanıyor, biz yüzde 8...

(Bu istatistiğin kaynağını çok merak ediyorum. Yani Türkiye'de sadece 5.5 milyon insan tuvalet kağıdı kullanıyor ha? Herhalde Özdil sadece CHP'ye oy verenler tuvalet kağıdı kullanıyor diye düşündü.

Tabii bir de bardağın boş tarafı var. Yunanistan'ın %18'i tuvalet kağıdı kullanmıyor. Vay cahiller..)

Onların nüfusu kadar işsizimiz var.

(Yunanistan'daki işsizlik oranı %11. Özdil burada rakam vermek yerine gene elma ve armutu karşılaştırarak işin içinden zeytinyağı gibi çıkıyor.)

Onlar zeytinyağı seviyor, biz yağcılığı... (Oeh.)

Seçim oldu, 3 dil bilen, hukuk ve ekonomi masterli başbakanlarını “Daha iyisini yapabilirdin, senin yüzünden geri kalıyoruz” diye sandığa gömdüler.
(Bizim master'ı bırak, doktoralı başbakanlarımız oldu sayın Özdil (bkz. Erbakan), ama onlara da siz küfrettiniz, üniversite bitirmemiş başbakanımızı (bkz. Ecevit) ise baştacı yaptınız. Hayır ben de Ecevit'i Erbakan'a 10 kere tercih ederim de, eğitim herşey değil, onu diyorum. Çok gözünüzde büyütmeyin. Mesela bir de ekonomist başbakan vardı (bkz. Çiller), onun döneminde olanları kimse hatırlamak istemez herhalde..)
Yaa, işte böyle sevgili okurlar. Yılmaz Özdil'in yazılarını "Aaa ne güzel yazmış adam" diye övmeden, karşısında şaşkolozlaşmadan önce iki defa düşünün derim ben, akıl sağlığınızın selameti açısından.

12 yorum:

kesik dedi ki...

Bütüüün o saçmalamayı anladım bi yere kadar, ama bir modernite ölçeği olarak tuvalet kağıdı kullanımını sokmasına aman allaam oldum. De git la ordan, demek istiyorum buradan Özdil'in kendisine.

Ayrıca Yunanistan'da taharet musluğu kullanılmıyor. E yani demek ki? (Buradan "onlar da kıçlarını yıkamıyorlar" yorumunu çıkaranları Özdil öpsün.)

natura horror vacui dedi ki...

lan kesik, benden çok yaşayacaksın, tam ben de "yunanistan'ın %100'ü taharet musluğu" kullanmıyor yazacaktım.

sevgili yozdilcim, modernite ölçütü olarak kıçındaki tahribatı görüyorsan, esenlikler diliyorum sana. basur ol da göreyim ben seni...

egiboy dedi ki...

maneviyat derken, nurcu tayfasından günahım kadar hazzetmesem de yunanistan'da da durum çok farklı değil. kilise politikada çok ama çok ama ÇOK etkin olagelmiştir hep.

Adsız dedi ki...

taharet musluğu kullanmadan sadece tuvalet kağıdı kullanmak daha hijyenik. buda ek bi bilgi. bence yılmaz özdil 10 numara yazmış. fark 12 yıl diil 7 yılmış peh. panama bandrollu gemilerin yarısınında sahibi muhtemelen yunan iş adamlarıdır. (tamamen atıyorum bunu ama adamlar bu isten anlıyo.)neyse sonucta severim kendisini. yazılarınıda beğenirim. hepinizide yanacıklarınızdan operim.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Dediklerinin yarisi yalan, arastirma yapmamis ama gene de guzel yazmis. Hmm.

Adisz, ben de diyordum Yilmaz Ozdil'i millet niye begeniyor, aydinlattin beni, sag ol.

sokaktaki adam dedi ki...

sevgili adsız,

yılmaz özdil'i sizler var ediyorsunuz, eserinizle gurur duyun =p

gerçekten, söylemesen bile, senin şurada yazdığın iki satırla bir yılmaz özdil takipçisi/severi olduğun anlaşılırdı zira onun yazdığından daha doğru, üzerinde daha fazla düşünülmüş değil. sen tamamen atabilirsin, hiçbir sakıncası yok (hem de attığının farkındasın, bunu kabul ediyorsun, o da ayrı güzel) ama o adam "ben gazeteciyim" diyorsa atamaz. atmak istiyorsa gazeteciliği bıraksın, http://yozdil.blogspot.com adresinden takılıp gitsin kendi kendine, böylece hem dogmatik yaklaşıp "yalan da yazsa, dolan da yazsa, yanlış bilgilerle saçmalasa da seviyorum ulan!" diyen sevenleri takip edebilir, hem de milyonlarca insan medyadaki dezenformasyonun önemli bir kısmından kurtulmuş olur.

geçen "contorium" yazısındaki yalanlamalara rağmen videoya can-ı gönülden inanan bir arkadaşım vardı, içindeki yalanları hatırlattım, video hakkında tekrar düşünüp kanmamaya karar verdi sanırım.

son olarak da, shelbyl'in de dediği gibi gerçekten yılmaz özdil'i sevenlerin neden sevdiği konusunda aydınlandım ben de. "yok lan? olamaz?" diyordum, olabiliyormuş. gönül ister ki olmasın tabii ama...

birazcık düşünmek gerçekten zor değil.

ben de öpüyorum yanacıklarından

Everfever dedi ki...

Ben hala bir insan evladı Yılmaz Özdil'i nasıl beğenir anlayamıyorum. Evet örneği gördük ama hala anlamıyorum. Yanlış giden bir şeyler olmalı. İnsanım diyen o yazıları sevmemeli. Adam yalan yanlış yazıyor, kötü yazıyor ve seviliyor!

Ya allah canımı alsın anlamıyorum valla. Ağlıycam lan hırsımdan!

onur dedi ki...

Dünya üzerinde deniz taşımacılığı sektörüne vergi avantajı sağlayan (vergi cenneti de diyebiliriz) ülkeler vardır, bunların başında da Panama gelir. Bir geminin Panama bandralı olması (Panama bayrağı çekmesi) o geminin sahibinin Panama vatandaşı olmasını gerektirmez. Olamaz da zaten; ne yani kıçı kırık Panama'nın ABD'den, Rusya'dan, Çin'den fazla gemisi mi var yani? Sahibi Türk vatandaşı olan birçok gemi yabancı bandralıdır sırf vergi avantajlarından dolayı. Ayrıyeten Yunanistan da bu yukarıda saydığım ülkelerden biridir. BU detayı bilen gazeteci de bu ifadeyi kullanmaz yazısında.NOKTA!

Everfever dedi ki...

Sevgili Onur, Yozdil'in diğer dezenformasyonları hakkında ne düşündüğünü sorabilir miyim? Mesela "Yunanistan'ın yoksulu yok" diye bir iddiada bulunuyor, Shelbyl ise durumun böyle olmadığını, Apostolis Fotiadis adında bir Yunanlı gazetecinin yazısını mesnet alarak savunuyor. Sen ne düşünüyorsun bu konuda?

Ya da Yunanistan'daki işsizlik oranını değil de onların nüfusu kadar işsizimiz olması durumu hakkında ne düşünüyorsun? Sence bu bir yanlış bilgilendirme değil mi?

Mirat Can Bayrak dedi ki...

ben zaten hastasıyım bu osutturmaların..

Adsız dedi ki...

Sevgili shelybyl arkadasim,

Deniz filosu buyukluklerini karsilastirirken Panama'yi 1. siraya koymanin dogru bir degerlendirme olmadigini dusunuyorum. Vergi ve kayit masraflari gibi tamamen duygusal nedenlerden dolayi, dunyanin her yerinden insanlar gemilerini Panama bandirali hale getirmek icin kuyruklarda telef olmaktadir. Panama'nin ardindan Liberya, Malta, Bermuda gibi baska ulkeler de gelmektedir. Ama bu demek degildir ki Yunanistan'in deniz tasimaciliginda Panama'dan geride oldugu soylemin gercektir. Degildir. Yalan soyluyorsun, yalan tum bunlar.

Senin soz ettigin, flag registration (bandirali gemi sayisi) siralamasidir. Ancak, deniz tasimaciliginda bir de "asil sahiplik - true nationality" istatistigi tutulur, ki burada Yilmaz Ozdil'in dedigi gibi, Yunanistan, Japonya'nin az bir farkli onunde, dunya 1.si konumdadir.

Duzeltir, ozur dilersin.

Ben kim miyim? Sozlukteki kimligini aciklamaktan kose bucak kacinan o garip derbeder kisiyim ben. Siteyi gordum, gezdim, begendim. Seni de daha cok sevmeye karar verdim. Super yaziyorsun, takipcinim.

Unknown dedi ki...

Panamanın gemi sayısı onu birinci yapmaz çünkü X,Y,Z..

Geminin hangi ülke vatandaşına ait olduğu da bir ülkeyi birinci yapmaz o halde. (yunanlılara ait 100 gemi var diye bu 100 geminin cirosunun yunanistana girdiğine dair bir ispat yok)
Komik bir konuda ispat çabası da komik kalıyor o başka.