"Bir demokraside, hukuk ve politika hususlarındaki önemli kamusal kararlar, doğrudan ya da dolaylı olarak, büyük çoğunluğunun eşit haklara sahip olduğu topluluk üyelerinin açıkladığı resmi görüşlere dayanır." Albert Weale, Demokrasi, s. 14
"Çankaya Belediyesi'nin amblemini nasıl Çankaya Belediyesi belirliyorsa, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin amblemini de Büyükşehir Belediyesi seçer. Kabul etmek zorundalar. Bizim dediğimiz olur. Demokrasi budur ve hazımsızlık yapılamaz" Melih Gökçek,
Ankara Benim Tapulu Malım, s. 683
5 yorum:
Demokrasi nutuk atanlarin egemen oldugu bir aristokrasiden baska bir sey degildir. - Hobbes
hemen destek geliyor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Leviathan_(book)#Part_II:_Of_Common-wealth
radikal'den verilen linkte bir yorum var, diyor ki "ankara büyükşehir belediyesinin amblemi neden tüm memleketi gerdi anlamadım. nolursa olsun. hitit güneşini de çok seven gitsin kolyesini alıp taksın boynuna ya da dövmesini yaptırsın bi tarafına" diye. bence de dogru.
ben de katılıyorum kesinlikle, en az isteyenin şu anki amblemin kolyesini takması, en narin yerlerine dövmesini yaptırması kadar mantıklı bi' öneri..
yorumun tamamını alalım hele bi';
"ankara büyükşehir belediyesinin amblemi neden tüm memleketi gerdi anlamadım. nolursa olsun. hitit güneşini de çok seven gitsin kolyesini alıp taksın boynuna ya da dövmesini yaptırsın bi tarafına..ama alt tarafı bir amblemden neden bu denli ideolojik bir çatışma doğuyor. zannımca her alanda güç kaybeden kemalistler egemenliklerini kaybedip giderek marjinalleştikçe çirkeflik oranları artıyor. sizinle yaşamaktansa melih gökçekle yaşamayı tercih ederim."
"alt tarafı bir amblemden neden bu denli ideolojik bir çatışma doğuyor." diye sorup (gerçi soru cümlesi değil sanırım, ama yine de yanıtlayayım); caminin, cami simgesinin zorla içimize içimize, en derin yerlerimize işletilmesi çabasıyla bir bağlantısı olabilir mi acaba? doğrudur, kemalistler'e melih gökçek'in her şeyi batıyordur, ama sanırım ortada kemalist olmamama rağmen bana da batan bir şey varsa, ortak bi' takıldığımız nokta var burada?
bir adam çıkıp keyfi olarak, yasalara aykırı şekilde alkol kullanımını yasaklıyor/sınırlandırıyorsa, aynı adamın mevcut amblemi "cami" simgesi de barındıran bir amblemle değiştirmesinin ardında ben art niyet ararım. kolaylıkla da bulurum.
bu yorum "isteyen gitsin hitit güneşini en narin yerine yaptırsın, isteyen şu anki amblemi, amblem de başka bi' şey olsun/hiçbi' şey olmasın." şeklinde olsa, tarafsız olurdu. bu haliyle fazlasıyla taraf ve ne taraf olduğu gayet ortada.
artan çirkeflik oranı? baskınlığını yitiren baskıcı grup da, baskınlığı ele geçiren baskıcı grup da çirkefleşir. hatta zamandan/mekandan/koşuldan bağımsız olarak, baskıcı olduktan sonra her grup çirkeftir, aleni ya da gizli bu çirkeflik de mutlaka sergilenir.
"madem alt tarafı bir amblemdi, değiştirilmesine ne gerek vardı?" diye sormazlar mı bu memlekette acep? doğanın düzenine aykırı, eylemsizlik ilkesi falan...
Yorum Gönder