2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

18 Mayıs 2009 Pazartesi

Eurovision Best Of Albümü

Gene komşular komşulara oy verdi (sanki biz Amerika'yla Çin'e oy verdik) hezeyanları ile bir Eurovision'un daha sonuna geldiydik geçenlerde. Hadise dans etmeye harcayacağı enerjiyi şarkısını söylemeye harcasaydı belki bir ikincilik ya da üçüncülük de gelebilirdi; keza kendisi Cumartesi akşamının, İspanya ve Almanya ile birlikte en subpar vokal performansına imza attı. Buna rağmen 4. olmamız yarışmanın standartlarını gösterir zaten.
Konudan sapmadan sadede geleyim. Eurovision'un yarısı amaca yönelik şarkılar olsa da, bu sene hakikaten kaliteli ürünler de sergilendi, hatta uzun zamandır ilk defa bu kadar iyi ürünleri bir arada gördük diyebiliriz sanki. Aşağıdaki benim rafine Top 10 listemdir, dinleyin, dinletin:
1. Fransa (Patricia Kaas - Et S'il Fallait Le Faire)
2. Estonya (Urban Symphony - Randajad)
3. İsrail (Noa & Mira Awad - There Must Be Another Way)
4. Moldova (Nelly Ciobanu - Hora din Moldova)
5. Portekiz (Flor-de-lis - Todas As Roas Do Amor)
6. İzlanda (Yohanna - Is It True?)
7. Birleşik Krallık (Jade Ewen - It's My Time) [Şarkı vasat ama yorum çok güzel]
8. Hırvatistan (Igor Cukrov feat. Andrea - Lijepa Tena)
9. Bosna Hersek (Regina - Bistra Voda)
10. Almanya (Alex Swings Oscar Sings! - Miss Kiss Kiss Bang) [Birleşik Krallık'ın tam tersi]
Şu ikisinden de uzak durun: Yunanistan ve Finlandiya. Kafanız iyiyse de Türkiye ve Romanya'yı dinleyin. 

6 yorum:

egiboy dedi ki...

bosna hersek'in şarkısı benim de favorilerim arasındaydı, yerini bulduğuna inanmıyorum. estonya için sadece "elit görünümlü gudik" diyebileceğim. alexander reebok mıdır nedir, ona ve parçasına da ısınamadım gitti. norveçli balıkçıların yumuşaklığı gibi zorlama bir parça.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Bagirarak sarki soylemek nedir adam goruntulu acikladi. Cigirdigi yerlerdeki boyun hareketleri cok aciklayici, ders niteliginde.

Benim gonlumun sampiyonu Fransa'dir ama.

egiboy dedi ki...

fairytale'in izzet altınmeşe cover'ını bekleyeceğim ben. fairy tey tey tey!

natura horror vacui dedi ki...

bosna açık ara en iyisiydi bence. patricia kaas'ın yorumuna ise diyecek söz yok elbette. en kötü şarkı değildi belki ama en kötü performans tartışmasız türkiye'ydi. moldova "gucha"yı hatırlattı çılgınca. filmden sonra gaza gelmiştim, bir gün gideceğim bu şerefsiz festivale. ben de çılgınca içip balkan müziğinde dans etmek istiyorum uleyn. (ohaaa! derken şimdi baktım da bu yıl 5-9 ağustos arasıymış. 5 ağustosta yıllık iznime çıkıyorum, gitsem mi ki lan:)) uk tamamen andrew lloyd webber'ın karizmasıyla geldi bence buralara. yoksa şarkı kanımca çok sıradan. estonya'daki şarkıcı abla bana one tree hill'deki mia'yı hatırlatıığı için pek sıcak bakamıyorum. izlanda sanırsam elfçe söyledi. ingilizce söylediyse de tüm ingilizce geçmişimi bir anda silip attı; gönlümün şampiyonu, mümkünse kendisinin evinin erkeği olmak istiyorum. almanya'nın bu listede işi olmaz, isviçre yakışabilir. ingiltere'nin yerine de erivan halk oyunları toğluluğunun performansıyla ermenistan olabilir.

imza: dünyanın en yüzeysel adamı

p.s: ulen gaza geldim, ne güzel de oynuyor eşekler yahu!

mesecina, mesecina odneli je joj joj, joj joj.
sunce sija, sunce sija ponoc bije, joj joj, joj joj.
sa nebesa, zaproklija

niko ne zna, niko ne zna
niko ne zna, niko ne zna,
niko ne zna sta to sija.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Ben artik dogu-bati sentezi geyigini cekemiyorum. Ermenistan o yuzden kaybetti gozumde. Sarki basladi, dedim dur bakalim bir sans vereyim ilginci bir duzenleme var; sonra kadin Ingilizce ve bayagi sozler soylemeye basladi cazci gibi yorumlayarak, bitti. Kulturel referans, dur bati, azicik folklor hede hodo, yetti yahu.

Ben sadece finale cikan sarkilardan yaptim degerlendirmemi, o yuzden Isvicre yoktu. Ama muzik anlaminda yillar icinde her turlu onyargimi yenmeme karsin yavsak rock'a isinamadigimdan koymazdim Isvicrelileri listeye.

Almanya'nin sarkisi siradan, fakat bendeki nostaljiye hitap ediyor sanirim, bilemiyorum, ben cok eglenerek dinliyorum sarkiyi. Baska biri soylese super olurmus yalniz dedigim gibi.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Demeyi unutmusum, Ingiltere'nin olayi su. Dandik senaryo, kaliteli yonetmen, guzel oyunculuk. Izlettiriyor gene de kendini o yuzden.