2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

30 Aralık 2009 Çarşamba

Onyılın Zartı Zurtu

Yazarlar buraya edit yaparak eklesinler isterlerse, ben başlatıyorum çılgınlığı. (Hiçbiri tercih sırası değildir bu arada, "x'i ilk sıraya koymuşun ama y 8. olur mu?" falan demeyin.)
Onyılın en iyi on albümü:
1. Radiohead - Kid A/Amnesiac (Thom Yorke da bu ikisini bir albüm olarak görür zaten, ayrıca buradan Kid A'i yüceltip Amnesiac'ı beğenmeyen "kritik"lere de tekrar "selam"larımı yolluyorum.)
2. Radiohead - In Rainbows
3. Tool - Lateralus
4. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
5. Alice in Chains - Black Gives Way to Blue
6. Gogol Bordello - Gypsy Punks: Underdog World Strike
7. The Roots - Game Theory
8. Gorillaz - Demon Days
9. Portishead - Third
10. Muse - Origin of Symmetry (son iyi işleri)
Mansiyon: Jay Z - The Blueprint, White Stripes - Elephant, Radiohead - Hail to the Thief
Kriter: Kendini tekrar tekrar dinlettiricilik ve önyargı yıkıcılık.
Onyılın en iyi on filmi:
1. Memento
2. Cidade de Deus
3. Le fabuleux destin d'Amelie Poulain
4. Requiem for a Dream
5. El laberinto del Fauno
6. The Bourne Trilogy
7. Oldboy
8. Snatch
9. Amores Perros
10. Finding Nemo
Mansiyon: Eternal Sunshine of the Spotless Mind, The Prestige, Donnie Darko
Kriter: "Kaç defa izledim, şimdi açıp bir daha izler miyim?" sorusunun cevabı. (Bu sebepten gül gibi The Dark Knight gitti yahu)
Onyılın en iyi on TV dizisi:
1. Lost
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Mad Men
5. The Office
6. Arrested Development
7. 30 Rock
8. Family Guy
9. Curb Your Enthusiasm
10. It's Always Sunny in Philadelphia
Mansiyon: Futurama, The Sopranos (daha bitmedi), The Wire (daha bitmedi), House (sezon ortaları tempo düşüyor), Six Feet Under (daha bitmedi)
Kriter: Başladı mı bırakamama, kalitenin sürdürülebilirliği/sürdürülmüşlüğü. (Prison Break, Scrubs ve Weeds bu son sebepten elenmekteler.)
Özel Ödül: Dizi olmadıkları için, ama bu post'ta değinilmeleri şart olduğu için; The Daily Show with Jon Stewart ve The Colbert Report.
Onyılın en iyi on kitabı (Önemli not: On kitabın onunu okumadım, biraz "bir arkadaşım" muhabbeti, biraz kitaplardan okuduğum "alıntılar", biraz röportajlar da geçerli bu listenin oluşumunda o yüzden. Bu konuda en kalifiye olmayacak adamlardan biriyimdir herhalde blog'daki. Okuduklarımdan on tane seçecek kadar "listeye girecek kalifikasyona sahip" kitap okumamışımdır zaten son 10 yılda, seçsem hepsi Türk yakın politika tarihi olur o yüzden. Vonnegut ile Wallace dışında bu döngüyü kırabilen olmuyor pek, olanların da birkaçı aşağıda. Infinite Jest hala daha bitecek...):
1. Consider the Lobster - David Foster Wallace
2. A Man Without a Country - Kurt Vonnegut
3. Persepolis - Marjane Satrapi
4. The God Delusion - Richard Dawkins
5. Freakonomics - Steven Levitt & Stephen Dubner
6. The Kite Runner - Khaled Hosseini
7. Everything is Illuminated - Jonathan Safran Foer
8. Fast Food Nation - Eric Schlosser
9. Peeling the Onion - Günter Grass
10. The Tipping Point - Malcolm Gladwell

11 yorum:

victor's secret dedi ki...

listeler güzel; sevdim...

dark knight'a vallahi ben de üzüldüm...

amélie poutain ne yav ='D

shelbyl dedi ki...

Fransizca bilen arkadaslar oradaki Freudyen dil surcmesini yakalamistir. Cok fena yahu, rezil olduk :)

Silver dedi ki...

Son on yılın en kayda değer on haberi:
1) İnsanın gen haritası tamamlandı.
2) 11 Eylül.
3) Bilim adamları insanların küresel ısınmaya neden olduğuna dair karar birliğine vardılar.
4) Çinliler uzaya çıktı.
5) Fidel Castro'nun başkanlıktan inmesi.
6) 2008 ekonomik krizi.
7) Rusya Gürcistan'i işgal etti.
8) Dünya tarihinin en büyük tsunamisi.
9) 16. Benedict ve gafları.
10) İlk zenci ABD başkanı.

shelbyl dedi ki...

@Silver

Cok basarili.

kadin dedi ki...

-lars von trier'den kingdom dizilere eklenebilir.
-bu yıl çıkmasına rağmen on yıla damgasını vurur: röyksopp-this is it

kesik dedi ki...

Müzik listesinden QSA'i çıkarıp yerine Frusciante'nin Empyrean'ını RHCP'nin Stadium Arcadium'ı ile boxset olarak koyarım.

En iyi filmlerde de OldBoy ve Cidade de Deus dışında ortak filmim yok.

Ama zaten film listesi yapmam olanaksız. Last Days, I Don't Want to Sleep Alone, Under the Sand, Kill Bill, White Ribbon-Cache (yönetmen ve politik tutum itibarıyla beraber), Nobody Knows, No Country for Old Men, 'Lust, Caution' ve Dogville öne çıkan adaylarım bu arada.

kesik dedi ki...

Bu arada Kingdom dev dizidir ama 96-7 gibi bitiyo diye anımsıyorum.

shelbyl dedi ki...

Stadium Arcadium'u dusunmedim degil. Ama o bende hic Blood Sugar Sex Magik etkisi yaratamadi; bir kere oturup bastan sona dinlemedim acikcasi. Ama mansiyona girerdi, orada haksizlik etmisiz. Frusciante'de teker teker iyi de, toplu oldu mu olmuyor. Garip bir ruh hali benimkisi yahu.

Oldboy'u izleyip de listesine almayacak adam tanimiyorum zaten. Ama dusun, nick'im shelbyl iken Memento'yu koymayayim da ne yapayim? Ama film hakikaten zor is, o yuzden o kriteri yaptim. Film aklima geldikce "ulan simdi oturup bir daha izler miyim?" diye sordum kendime.

kadin dedi ki...

evet ya kingdom çok eskiymiş ben şaşırmışım :) yaşlanıoruz walla :)

Deniz Kemahli dedi ki...

Listeler içinde 30 Rock'u görünce tüm yazıdan soğudum.

Sadece bir kelamım var:
Hadi len.

shelbyl dedi ki...

30 Rock = Gittikce yukselen grafik. Normal baslayip hep daha iyiye giden sovlari ayri bir severim ben.

O zaman hep beraber: Werewolf Bar Mitzvah, spooky scary. Boys becoming men. Men becoming wolves.