2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

10 Kasım 2010 Çarşamba

10 Kasım Sorusu

Bugün Atatürk'ün ölüm yıldönümü olduğundan, sosyal medyada laf atma ya da "Atam sen kalk da ben yatam" hezeyanına bulaşma trendi tavan yapacak, normal. Özellikle değişen toplum yapısında, bunlar faydalı dinamikler.

Lakin Kemalistlerin kullandığı bir dil var ki, benim çok garibime gidiyor. Birisi Atatürk'e laf atan bir şey dediğinde "Atatürk olmasaydı sen bugün bu havayı soluyabilir miydin? Atatürk olmasaydı baban belli olur muydu?" tarzı fundamental sorularla tepesine tepesine biniyorlar insanın. Bu münferit bir tepki değil, oldukça kitlesel bir fenomen.

Ben ABD'de birisi kurucu babaları (Founding Fathers) eleştirdiğinde "Onlar olmasa senin baban İngiliz olurdu dingil!" dediğini duymadım. Ya da sanmıyorum ki Hindistan'da biri Mahatma Gandhi'ye ters bir şey dediğinde ona "O olmasa bugün hava alır mıydın sen?" falan desinler.

Bakın, Cumhuriyet'in ilk yıllarında bu tepki normal. 88 yıl olmuş yahu Kurtuluş Savaşı biteli, daha ne ana - baba edebiyatı? 88 yılda benim bugün hava almamam, ya da babamın farklı olması için Atatürk'ten gayrı 88 tane sebep hasıl olmuştur. Atatürk'ten bağımsız olarak babam kaç defa değişti bilinmez.

Bu dilin sebebi insanların aldığı ilkokul eğitimi diyeceğim de, ilkokuldan sonra hiç mi eğitim almıyorlar yahu?

Çok acayip.

Bu vesileyle Atatürk'ü de anmış olalım.

2 yorum:

Eren dedi ki...

Bu tarz sorular soranlara yazinin mizahi uslubu icabi haksizlik etmissin gibime geldi. Cunku babanin belli olup olmamasi hakkindaki spekulasyonlardan ziyade "Ataturk olmasaydi bagimsiz Turkiye Cumhuriyeti olmayacakti ve bu da senin yasamini olumsuz etkileyecekti" yollu, senin verdigin ornekler kadar olmasa da yine de gayet sacma soylemler kullaniliyor bu tarz tartismalarda. Sacma cunku gecmiste bu cografyada yasanabilecek muhtemel olay orguleri arasindan gozlemleyebildigimiz tek bir senaryonun bizi bugun getirdigi yere bakarak Ataturk hic dogmasaydi gozlemleyebilecegimiz diger tum tarihi senaryolarin bizi ortalamada daha kotu bir duruma sokacagina dair -dogasi geregi- temelsiz bir spekulasyondan bahsediyoruz.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Haksizlik etmissin derken, az mi demisim yani? Kafam karisti :)