2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

13 Ekim 2010 Çarşamba

Ben Sana Bakan Olamazsın Demedim

Ben Sana X Olamazsın Demedim serisinde bugün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer'i irdeleyeceğiz.

Bildiğiniz gibi, kendisi Zonguldak'ta gerçekleşen son maden kazasından sonra "Güzel öldüler. O konuda ben acı çekmediklerini ve fizik olarak da güzel öldüklerini buradan rahatlıkla söyleyebilirim" diye bir açıklama yapmıştı. Gerçi başbakanın "Ölmek madencilerin kaderinde var" dediği yerde de bakanın daha az absürt bir cevap vermesi beklenemezdi. Biz erk sahiplerinden sorumluluk beklerken onlar "kader, güzel öldüler" gibi, insanların acılarını katlayacak türden laflar etmişlerdi.

Gün oldu devran döndü. Şili'de, son on yılın en büyük mucizelerinden birine şahit olmaya başladık biz. Madenciler tam 66 gündür yer altında yaşamaktalar, ve de birer birer yeryüzüne çıkarılıyorlar. İnsanın gözlerini yaşartan bir durum bu.

Peki o "güzel ölüm"cü Dinçer ne demiş bu konu ile ilgili? "Bizde olsa 3 günde çıkarırdık... Niye o kadar büyütüyoruz ki hadiseyi?" Net bir yüzsüzlük, ötesi yok.

Şili'de işi ağırdan almalarının sebebi, çok ince delikler açıp onu yavaş yavaş genişleterek herhangi bir toprak kaymasına vs. sebep olmamak. Bu süre zarfında kendileri yiyecek, içecek, duş ve sigara gibi ihtiyaçlarını karşılayabilecek haldelerdi zaten, oraya ulaşım vardı.

Düşünüyorum da, biz ki hızlı trene 3 günde geçmiş bir milletiz, hakikaten 3 günde çıkarırdık o işçileri. Ama çıkarırken bir kaza olurdu, işçilerin bir kısmı ölürdü; sonra bakan gene çıkar "En azından güzel öldüler, son bir sigara içebildiler." falan derdi sonra, biz de "kısmet" deyip geçerdik.

Özetle: Ayıp be, vallaha ayıp.

Hiç yorum yok: