2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

29 Ekim 2011 Cumartesi

Törenler İptal Olmuş!!1!bir!

Tane tane anlatayım:

1. Törenlerin iptal edildiği yok, sadece hipodrom resm-i geçit ve köşk resepsiyonu iptal edildi. Meclis resmi programı devam ediyor, tebrikler alınıyor, beynelmilel ziyaretler gerçekleşiyor.
2. Bu bağlamda geçmişteki örneklerden (misal 1999 senesinde Zafer Bayramı kutlamalarının iptali) farkı yok pek.
3. Ben kendi bilincime eriştim erişeli resm-i geçitlerden nefret etmişimdir. Onlar iptal oldu diye üzülene de şaşarım. Oturup TRT'den izliyordunuz sanki sabahın köründe kalkıp, yemeyelim birbirimizi.
4. Bayramı illa devlet tekelinde kutlamak zorunda değiliz, değilsiniz. İsteyen istediği şekilde gider kutlar, onu engelleyen yok. Normali budur zaten.
5. Muhalefet edilecek zilyon tane icraat varken enerjinizi bu tür saçmasapanlıklara harcarsanız üzülerek söyleyeyim, hiçbir yere varamazsınız. Sizin kazan öldü.

Sevgiler, saygılar.

Bir dost.

2 yorum:

alper dedi ki...

Dün bulunduğum bir ortamda Cumhuriyet kutlamaları out kutlu doğum haftaları in dedi biri.Diyene şaşırmadım ama hala bunun laiklik,cumhuriyet elden gitti gidiyor zırvaları ile açıklanmaya çalışılmasını aklım almıyor.Güzel yazmışsın.Teşekkürler.

ekin dedi ki...

Cumhuriyet Bayramıdır, 23 Nisan'dır hiç bir töreni izlemedim ne tv' den ne yakından ama ben izlemiyorum diye "aman zaten ne gerek vardı" diyemeyeceğim. Mesela tören alayları olurdu, ellerinde meşalalerle 29 Ekim'de gece insanlar caddelerden yürürdü ben küçükken. Yanımızdan geçer giderlerdi. Heyecanlanırdı herkes. Bunun laiklikle falan bir ilgisi yok. Güzel bir histi yani. Elime mum alıp yürümediysem de, o gün herkesin, elinde çekirdeklerle gece dikilip alayı izlemeyi beklediklerini biliyordum, mutlu oluyordum oluşan bu heyecandan dolayı. Bu da her gün buluştuğun 3,5 arkadaşınla "hadi bugün çıkalım, bir cumhuriyeti kutlayalım" demekle olmaz. Zaten kimse de kutlamaz, önemli olan cumhuriyeti kutlamak değil çünkü, heyecan için bir bahane bulmak. Her şeyi "aman asker milleti, törenmiş, bayrammış, milli egemenlikmiş, ne alaka" diyerek lanetleyip, aşağılamanın da matah bir tarafı yok bence.