tag:blogger.com,1999:blog-5001658107323514980.post7759059766957387666..comments2023-10-27T13:23:48.150+03:00Comments on Komünal İşkembe: Korsan Taksiyle Mücadele Etmeli mi?semioticus (shelbyl)http://www.blogger.com/profile/16204028248874222567noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5001658107323514980.post-53539279191675837432012-06-04T15:24:16.575+03:002012-06-04T15:24:16.575+03:00Bu yaziyi paylastigin icin sagol. Benim de daha on...Bu yaziyi paylastigin icin sagol. Benim de daha once bilmedigim kafa yormadigim hususlara deginiyor.<br /><br />Ozellikle lisansli taksicilerin bir oligopol olduklarina daha cok kani oldum. Plaka piyasasindaki ucretlerin yuksekligi ve plakalarin gorece cok daha az sayida insanin elinde yogunlasmis olmasi bunu gosteriyor. Turkiye'de belediye, polis ve esnaf arasindaki yolsuzluk agina iyi bir ornek taksicilik sektoru. Hukumet hakikaten rant dagitmak yerine iyi niyetle sorunu cozmek istiyorsa sektoru en bastan yapilandirmali. En basta da plaka ticaretine sinirlama getirmeli. Hem monopollesmeyi onlemek icin hem de duraklar ve soforler ile plaka sahiplerinin farkli kisiler olmasindan kaynaklanan hizmet sorunlarini asmak icin. Devlet plaka sistemini duzenleyici, sektorde rekabeti ve kaliteyi temin edici onlemler almali. Korsan calisanlara tek seferlik bir af ile onlari kayit ve vergi altina almali. Burada amac sektorun vergilendirmesini haksiz rekabeti onleyecek sekilde ama musterileri mali acidan magdur etmeden yapmak olmali. <br /><br />Yazida katilmadigim nokta ise yeni cezalarin korsani bitirecegi dusuncesi. Musteriye ceza vererek korsan taksi soforu ile musterisini cikarlar acisindan daha da yakinlastiriyorsunuz. Halbuki yapmaniz gereken ikisinin cikarlarini cakistirmak. Musteriye ceza degil, tam tersi ihbar icin odul vermeniz lazim. Ayrica tuketiciyi bilgilendirme kapmanyalari ile korsan taksi kullanmanin riskleri ve dezavantajlarina dair halki bilgilendirmek gerek. Lisansli taksicinin kalite farkini on plana cikarmak gerekiyor. Tabi sari taksiler kendilerine her konuda ceki duzen vermedikce bu kampanyalar anlamsiz kalacaktir.<br /><br />Gecenlerde bindigim takside soforle muhabbet ederken korsan taksi konusu acildi. Adama planlanan yeni cezalarin (taksiciye olan para cezasini artirip musteriye de para cezasi getirecek uygulama) neden bir ise yaramayacagini hatta durumu daha da kotulestirebilecegini anlattim. Adam kisa sureli bir aydinlanma yasadi ve "hakkaten ya biz (esnaf odasi) neden bunu dusunemedik?" falan dedi. Turkiye'de kanun tasarlama isine cok kafa yorulmamasi, iktisadi bir analiz kullanilmamasi, "artir cezayi hallolsun" duz mantigi maalesef cok yaygin.Erenhttps://www.blogger.com/profile/06441163975728565225noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5001658107323514980.post-60272915298320940072012-05-30T16:07:54.278+03:002012-05-30T16:07:54.278+03:00Bu konuda bizim teorik yaklasimimizin otesine gece...Bu konuda bizim teorik yaklasimimizin otesine gecen bir haber okumustum haftasonunda, simdi aklima geldi, buraya link'ini birakiyorum:<br /><br />http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1293123<br /><br />Ozetle, faturasiz is yapan taksiciler ile gene de sirket adi altinda calisan korsan taksiciler arasinda vergi bakimindan, en azindan ahlaki acidan, fazla bir fark olmadigi gozukuyor. Korsan taksi mekanizmasi benim dusundugumden farkli isliyormus, bunu anladim.semioticus (shelbyl)https://www.blogger.com/profile/16204028248874222567noreply@blogger.com