tag:blogger.com,1999:blog-5001658107323514980.post6990220786869544413..comments2023-10-27T13:23:48.150+03:00Comments on Komünal İşkembe: Fırsat Eşitliğisemioticus (shelbyl)http://www.blogger.com/profile/16204028248874222567noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5001658107323514980.post-43133591943883362122009-06-13T00:44:34.284+03:002009-06-13T00:44:34.284+03:00"Zira aynı serbestliği tüm üniversitelere sağ..."Zira aynı serbestliği tüm üniversitelere sağlayarak adil rekabeti temin etmek mümkün."<br /><br />o yönde bir gelişme var sanki;<br /><br />http://www.milliyet.com.tr/Siyaset/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1105923&Date=12.06.2009&b=YOK-Sabanci%20krizinde%20Gulun%20dedigi%20oldu&KategoriID=12&ver=88sokaktaki adamhttps://www.blogger.com/profile/11302979056928818338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5001658107323514980.post-88891576717305814002009-06-05T14:34:32.577+03:002009-06-05T14:34:32.577+03:00Lisans öğrenimini Sabancı Üniversitesi'nde yap...Lisans öğrenimini Sabancı Üniversitesi'nde yapmış biri olarak "liberal arts" sisteminin olumlu sonuçlar doğurduğuna birinci elden şahit oldum. Her iki yöne doğru da alan değiştirmelere rastladım. Örneğin mühendislik okuyacağız diye gelip kültürel çalışmalardan mezun olan iki öğrenci biliyorum. Her ikisi de oldukça başarılı oldu. Bir tanesi yine benzer bir alanda doktora yapıyor bildiğim kadarıyla. Bu da gösteriyor ki mesele sadece düşük puanla girip yüksek puanlı bölümlere kapağı atma meselesi olarak düşünülemez. Senin de dediğin gibi ÖSS'nin ölçme sorunu ve eğitim sistemimizin öğrencileri daha dünyadan bihaberlerken bölüm seçmeye zorlaması problemi gayet aşikar. Birinci tespitini daha da genişletirsek bir de ÖSS'de iyi bir üniversitenin bilgisayar mühendisliğine girecek puanı alıp da orayı zar zor bitiren veya bitiremeyip başka bölüme geçen (Sabancı Üniversitesi'nde) insanlar da mevcut. Bir nevi Sabancı'nin uyguladığı sistem ÖSS'nin yamukluğuna kısmı bir düzeltme oluyor. Fırsat eşitsizliği senin de tartıştığın gibi eğitim sistemimizin her kademesinde mevcut zaten. Örneğin dershanelerin üniversiteye giriş başarısına bu derece etki edebildiği bir sınav sistemi bence eşitsizliğin daniskasıdır. Eğer özel üniversitelerin olduğu bir yüksek öğrenim sistemini verili alırsak işin bir de adil rekabet kısmı var. Eminim birçok diğer özel üniversite Sabancı'nın "liberal arts" sistemini uygulayan (benim bildiğim kadarıyla) tek üniversite olarak kendilerine karşı hem iyi hem de zengin öğrencileri çekme konusunda avantaj sağlamasından şikayetçidir. Tabi bir kısım "başarılı" öğrenciyi de iyi devlet üniversitelerinin elinden yine bu sistem sayesinde kapmış olduklarını da düşünebiliriz. Bu avantajı inkar edemeyiz ancak bu, Sabancı'nın bu sistemi terketmesini şart koşmak için bir gerekçe olamaz. Zira aynı serbestliği tüm üniversitelere sağlayarak adil rekabeti temin etmek mümkün.Erenhttps://www.blogger.com/profile/06441163975728565225noreply@blogger.com