2011 Uludere katliamı: 29 Aralık 2011. http://yalnizdegilsinvan.wordpress.com

3 Nisan 2010 Cumartesi

Merak Ettim De... #6

Shelbyl'in yuksek müsadesi ile merak ettim ben de. Şimdi bu sigara filtrelerinde domuz kanı varmışmış da, harammış-ziyanmış, Islam dünyası ayaktaymış. Kimi "alimler" buyurmuşlar ki, satışı durdurulsunmuş. E peki bağımlılık yapan, "aklı örten" bu "naneler" zaten haram değil mi, yasak değil mi dine göre? (Aradım bulamadım vallahi) Yani işin içine domuzcukların mı girmesi gerekiyor illa? Kimisi de demiş ki, (ve kıvırdılar ki...) asıl mesela sağlıkmış efenim, haram maram olması değilmiş. E sigara zaten sağlığa zararlı... Biliyoruz o kadarını. Domuz kanıyla daha mı sağlıksız oluyor yani? Domuz girince mi işin içine sağlığımızla ilgilenir oldu birden bu alimler, bilginler? Yağlı saçları, limon kokularıyla, kitap raflarının önünde ilahi röportaj yapıyorlar yine...

3 yorum:

shelbyl dedi ki...

Islamda "mekruh" diye bir kavram var. O konuda kesin hukum belirtilmemisse ne denecegi bilinemiyor, mekruh oluyor. Bunun iki turu var; tahrimen mekruh ve tenzihen mekruh. Tahrimen mekruh, harama yakin olan ama tam da haram olmayan eylemler. Tenzihen mekruh da, "gunah falan degil ama, gene de yapma sunu birader" tadinda isler.

Sigara konusunda ise Islam alemi bolunmus sanirim gordugumuz kadariyla. Sigara lobileri Arabistan'a da mufuz etmis midir acep?

http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=article&aid=2863

Murat dedi ki...

Hocam cevap için Allah razı olsun. Bir sorum daha var: '78 yılında ağabeyimin başına yıldırım düştüüüü... Acaba şehit sayılır mı? Teşekkürler, hayırlı akşamlar...

shelbyl dedi ki...

Sevgili Murat,

Eger ki agabeyin camiinin tepesine dusecek yildirimi kendi tepesine cektiyse suphesiz ki sehit sayilir. Ibn-i Kuds'un de aktardigi bir hadiste deginildigi gibi "Her kim ki bir camiinin minaresini kurtarirsa o kisi cennette o minarenin ustune oturtulur."

Sevgiler evladim.